Jakość w hotelarstwie

Każda, organizacja, w tym również hotele, powinna dążyć do optymalizacji prowadzonej działalności. Faktem jest, iż ta zależność może się wiązać z podniesieniem poziomu zadowolenia klienta, jak i również zwiększeniem udziału w rynku, czy ulepszeniem procesów wewnątrz organizacji bądź zmniejszeniem kosztów. W związku z czym system zarządzania jakością stanowi bowiem strukturę umożliwiającą monitorowanie oraz zwiększanie efektywności danych działań w poszczególnym obszarze. Jak pisano,,za podstawę budowy systemu, jakości przyjęte zostały międzynarodowe normy ISO serii 9000, zalecane do stosowania od 1987 roku, uzupełnione w 1994 roku oraz znowelizowane w kolejnej wersji w 2000 roku”. W związku z czym wymagania zawarte w normie ISO 9001 są uniwersalne, iż można je zastosować zarówno w małej oraz kilkuosobowej firmie rodzinnej. Dzieje się tak również w dużej firmie. Powinno się dokładnie zaznaczyć, iż bez wątpienia nikt nie stworzył, aż tak udanego oraz elastycznego systemu zarządzania, jakim jest funkcjonująca norma ISO 9001:2008. Faktem jest, iż nie jest to jednak cudowne narzędzie, które w pewien sposób uporządkuje sposób poszczególnego działania. Podsumowując jest to dość opłacalna inwestycja, w której należy się wykazać swoistą odrobiną cierpliwości, a w szczególności dobrą wolą oraz chęcią zmian na lepsze.