Dyskusja o aspekcie jakości

Trudność z tak zwanym rzeczowym podjęciem dyskusji o kształtowaniu poszczególnej jakości usług wynika z określonego faktu, iż problematykę jakości sprowadza się do dwóch skrajnych przypadków. W związku z czym z jednej strony omawianą jakość uznaje się za określoną kategorię wybitnie subiektywną, a jednocześnie zależną od zaznaczonej percepcji nabywcy co skutkuje zupełnie niekontrolowaną. Następnie należy wskazać, iż drugie podejście jest efektem przeniesienia koncepcji, które pochodzą z przemysłu. Zatem dąży do technicznego potraktowania jakości określonych usług w wyniku pełnej standaryzacji oraz użyciu statycznych metod pomiaru czy kontroli. W literaturze przedmiotu można znaleźć zapis, że,, problematyka jakości usług jest swoistym zjawiskiem bardziej złożonym, a co za tym idzie wymyka się skrajnym ujęciom. Gwarantowanie wysokiej jakości zarówno produktu, jak i usługi uważane jest za priorytetowe zadanie każdej organizacji. Jakość usług hotelarskich to nie tylko luksusowo wyposażony pokój, hol recepcyjny wyłożony marmurową posadzką i restauracja, w której serwowane są najdroższe i najbardziej wyszukane dania”. Podsumowując ukazano, że trudność z tak zwanym rzeczowym podjęciem dyskusji o kształtowaniu poszczególnej jakości usług wynika z określonego faktu, iż problematykę jakości sprowadza się do dwóch skrajnych przypadków.